Onze werkwijze
Altijd rechtsreeks contact met je huisarts.
Bij ons heb je altijd rechtstreeks contact met de huisarts. Door als dokter zelf achter de telefoon te zitten wordt het contact persoonlijker en efficiënter. Een ander voordeel is dat je bij ons nooit in de wacht staat, wij werken op afspraak en die kun je zelf inplannen.
Je kiest hoe je met ons wilt communiceren: telefonisch of online, waarbij je kunt kiezen voor een telefonisch, video of e-mail consult, of gewoon een afspraak op de praktijk. Dit bespreken we wanneer we je bellen. Het maken van een afspraak doe je via onze contactpagina.
Per situatie bekijken we samen hoe we deze het beste kunnen aanpakken. Indien mogelijk helpen we direct telefonisch of tijdens een videogesprek. Je kunt ook een e-consult sturen, met eventueel een foto als bijlage.
Vraagt jouw situatie om een uitgebreid consult of om lichamelijk onderzoek? Dan ben je op afspraak welkom bij ons op de huisartsenpraktijk. Kun je niet naar de praktijk te komen, dan komen we op huisbezoek.
Via het persoonlijke portaal kun je 24/7 een vraag aan de dokter stellen (e-consult), afspraken plannen, medicatie herhalen, uitslagen en je eigen medische dossier inzien.
Veel zaken kun je dus zelf regelen. Je hebt inzage in je eigen medisch dossier, je kunt uitslagen zelf bekijken en je medicatie online herhalen.
Werkwijze Flexdokters
Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters. Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.
In een Flexdokters-praktijk hebben patiënten rechtstreeks contact met de huisarts. Fijn, want zo hoeft je je verhaal maar één keer te vertellen. Vaak kan je vraag direct beantwoord worden. Lukt dat niet? Dan maak je samen met de huisarts een vervolgafspraak op de praktijk. Handig, want hierdoor hoef je niet voor elke vraag naar de praktijk te komen.
We vragen je om zelf afspraken in te plannen. Omdat er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt, zijn er nauwelijks wachttijden en tref je doorgaans een rustige wachtkamer aan. Dit zorgt voor veel rust in de praktijk en tijdens je consult met de huisarts. Prettig voor jou en voor de huisarts.
Zelf regelen
Je kunt veel zaken zelf online regelen op deze website. Om je zo goed mogelijk te helpen hebben we hieronder de belangrijkste informatie overzichtelijk neergezet.
- Als je een afspraak wilt maken met de huisarts, kun je dat zelf online doen. Dit kan op elk moment van de dag en week. Je hoeft dus niet meer te wachten aan de telefoon of balie.
- Via de website kun je ook eenvoudig een vraag stellen of een foto sturen. Handig voor niet-urgente vragen of als je een foto wilt meesturen van bijvoorbeeld een plekje op je huid.
- Herhaalrecept aanvragen, je medisch dossier of uitslagen bekijken? Hiervoor hoef je niet meer te bellen naar de praktijk. Je kunt dit allemaal regelen via de website in het portaal.
Veelgestelde vragen
Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.
Is de praktijk open voor nieuwe patiënten?
Voert de praktijk ook rijbewijskeuringen uit?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?
Huisartsenpraktijk de Linde
- van Limburgstirumstraat 142
- 7901 AT Hoogeveen
Openingstijden
Maandag | 08:00 t/m 17:00 |
Dinsdag | 08:00 t/m 17:00 |
Woensdag | 08:00 t/m 17:00 |
Donderdag | 08:00 t/m 17:00 |
Vrijdag | 08:00 t/m 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |